We gebruiken cookies die ervoor zorgen dat de website goed functioneert, om het gebruik van de website te meten en de inhoud van onze website te delen via social media. Meer informatie

Betalen, verzenden & retourneren - FAQ

Bestellen en betalen

Verzenden en afhalen

Herroepingsrecht/retourneren artikelen

Eigenschappen artikelen

Wettelijke garantie

Klachten

Bestellen en betalen

Account

Moet ik direct mijn gegevens invullen?

Dat is niet nodig. Je kunt rustig winkelen zonder je gegevens in te vullen of een account aan te maken. Pas op het moment dat je wilt afrekenen en bestellen is het nodig om je gegevens in te vullen. Je kunt ervoor kiezen om een account aan te maken of je bestelling af te ronden zonder account.

Wanneer moet ik een account aanmaken?

Het is mogelijk om te bestellen zonder een account aan te maken. Een account heeft echter wel een aantal voordelen. Zo is het mogelijk om je winkelwagentje op te slaan en eerdere bestellingen en de status ervan te volgen. Als je klikt op ‘Naar de kassa’ wordt hier vanzelf om gevraagd en krijg je ook de mogelijkheid om te bestellen zonder account.

Hoe maak ik het account aan?

Klik je bovenin het scherm op ‘Inloggen’. Nu kom je op een pagina waar je als nieuwe klant een account kunt aanmaken. Hier wordt gevraagd je naam en e-mail adres in te vullen en een wachtwoord aan te maken. Zodra je hebt gedaan zie je het welkomstscherm. Hier kun je accountgegevens aanpassen. Of je adresgegevens invoeren en/of bijwerken. Maar je kunt ook eerst rustig verder winkelen. Intussen heb je van ons een mail ontvangen waarin je account wordt bevestigd. Hierin staat ook het opgegeven mailadres en je wachtwoord. Dit wachtwoord is persoonlijk en alleen aan jou bekend, wij kennen dit wachtwoord niet. Let op: Mocht je deze bevestigingsmail niet krijgen, kijk dan of het in je spambox terecht is gekomen. Is het mailtje daar ook niet binnengekomen, ga dan na of je misschien een typefout in je mailadres hebt gemaakt. Als bij ons het goede mailadres niet bekend is ontvang je geen bevestiging van je bestellingen en ontvang je ook de mail met track & trace code niet om je pakket te volgen.

Bestelproces

Bestellen

Bestel een product door te klikken op ‘Doe dit in mijn winkelwagen’. Je kunt hier direct afrekenen, of je kiest ervoor door te gaan met winkelen. De producten verschijnen in je winkelwagentje, maar zolang je nog niet hebt afgerekend, kun je altijd annuleren of wijzigen. Klik op het kruisje om de producten die je niet wilt hebben weg te gooien.

Afrekenen

Klik op de knop ‘Naar de kassa’. Deze procedure bestaat uit een aantal eenvoudige stappen, zoals het invullen van je naam, adres, verzendadres, e.d. Daarna kies je de betaalmethode. Tenslotte kun je de bestelling nog controleren en klik je op 'Plaats bestelling'. Je ontvangt dan direct een bevestigingsmail. Let op: Mocht je deze bevestigingsmail niet krijgen, kijk dan of het in je spambox terecht is gekomen. Is het mailtje daar ook niet binnengekomen, ga dan na of je misschien een typefout in je mailadres hebt gemaakt.

Betaalmethoden

Hoe kan ik betalen?

Je kunt afrekenen met iDEAL, Paypal, vooraf via een bankoverschrijving, via achteraf betalen (via Billink), Bancontact/Mistercash (België) of contant bij afhalen. Als je voor 18.00 uur met iDEAL, Bancontact/Mistercash of Paypal betaalt, is de betaling direct bij ons binnen en wordt de bestelling binnen 1 tot 4 werkdagen verzonden. Deze verzendtermijn geldt ook voor betalingen via Billink. Een bankoverschrijving duurt 1 tot 2 dagen langer. Je ontvangt in dat geval een bevestigingsmail met de gegevens die je nodig hebt om het bedrag over te boeken. De bestelling wordt binnen 1 tot 4 werkdagen verzonden nadat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Wat is iDEAL?

Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, geen bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

Wat is Billink?

Betalen met Billink werkt heel eenvoudig. Je bestelling ontvang je in huis en je betaalt achteraf hetgeen dat je wilt houden. Geen gedoe met vooruit betalen of wachten op retourgeld. Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, zal Billink jouw gegevens realtime controleren op kredietwaardigheid. Indien je niet in aanmerking komt om achteraf te betalen heb je direct de mogelijkheid om alsnog af te rekenen via een andere betaalmethode. In het geval je wel bent toegelaten zal je bestelling worden geaccepteerd en uitgeleverd. Je ontvangt namens de Kofferzolder het product en namens Billink een factuur per e-mail. Je dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen. Bij Billink is het voor zowel particulieren als bedrijven mogelijk om achteraf te betalen.

Wat is Paypal?

PayPal is een online betaalservice waarmee je op Marktplaats, 2dehands.nl, eBay en in vele webwinkels makkelijk, veilig en snel kunt betalen. Je kunt een betaling verrichten zonder dat je bank- of betaalgegevens worden gedeeld met de verkoper. Daarnaast biedt PayPal je aankoopbescherming voor alle betalingen die je met PayPal verricht. Meer over Paypal kun je vinden op de PayPal website.

BTW

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De Kofferzolder verkoopt alleen gebruikte goederen. Hierdoor mogen we gebruikmaken van de zogenaamde margeregeling. We berekenen de BTW hierbij niet over de omzet, maar over het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs. Hierdoor mogen we geen BTW-bedragen vermelden bij onze artikelen.

Waarom staat er geen BTW op mijn factuur?

De Kofferzolder verkoopt alleen gebruikte goederen en we maken gebruik van de zogenaamde margeregeling. We berekenen de BTW niet over de omzet, maar over het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs. Hierdoor mogen we geen BTW-bedragen vermelden op de factuur.

Betaal-/aflevertermijn

Betaal-/afhaaltermijn

In de webwinkel bestelde artikelen die verzonden moeten worden, dienen binnen 7 dagen betaald te zijn. Is je betaling na 7 dagen nog niet ontvangen, dan wordt de bestelling geannuleerd. Heb je gekozen voor Achteraf Betalen via Billink? Dan dien je de artikelen binnen 14 dagen bij ons af te halen, anders wordt de bestelling geannuleerd. Heb je een overeengekomen aanbetaling gedaan, dan wordt het artikel maximaal 4 weken voor je vastgehouden en dien je het artikel binnen deze termijn af te halen. Na deze 4 weken vervalt de bestelling, tenzij er nadrukkelijk een andere lever- of afhaaldatum is overeengekomen. Het aanbetaalde bedrag wordt niet geretourneerd.




Verzenden en afhalen

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden via PostNL. Een betrouwbaar gebleken partner, die het ons mogelijk maakt alle bestellingen die voor 18.00 uur zijn afgehandeld, nog dezelfde werkdag te verzenden.

Levertijd verzending

Wat is de levertermijn?

Bestellingen die zijn besteld en betaald, worden binnen 1 tot 4 werkdagen verzonden. De bestelling zal dan normaal gesproken de daarop volgende dag op het aangegeven adres worden aangeboden door PostNL.

Verzendkosten

Hoe weet ik wat ik kwijt ben aan verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht en het formaat van het pakket. De site berekent automatisch de verzendkosten. Het is ook mogelijk om artikelen af te halen. Neem hierover contact met ons op. We hebben namelijk geen fysieke winkel met reguliere openingstijden en werken daarom alleen op afspraak. Ook kunnen wij in overleg artikelen die te groot of te zwaar zijn om te verzenden, bezorgen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Alle pakketten worden door ons aan het eind van de werkdag online aangemeld bij PostNL. Je ontvangt van ons op dat moment een mail met een Track & Trace code waarmee je je zending kunt volgen. Mocht je bestelling vertraagd zijn, neem dan contact met ons op.

Kan ik ook aangeven wanneer of hoe laat mijn bestelling wordt afgeleverd?

Met de ontvangen Track & Trace code kun je online kijken hoe laat het pakket zal worden bezorgd, zodat je daar rekening mee kunt houden. Via de Track & Trace e-mail kun je op de PostNL tracking site of via de app van PostNL de dag en/of tijd van de bezorging wijzigen. Dit kan vanaf het moment dat het pakket de eerste sorteerscan krijgt tot 06.00 uur op de dag van bezorging. Je kunt dus al vóór de eerste bezorging aangeven waar en wanneer je het pakket wilt ontvangen. Komt het dan nog steeds niet gelegen? Dan kun je het eenvoudig bij de dichtstbijzijnde PostNL-locatie laten bezorgen. Een 100% garantie dat deze exact op de gekozen dag door PostNL wordt aangeboden, kunnen we echter niet bieden.


Kan ik mijn bestelling ook bij de buren of op mijn werkadres laten bezorgen?

Ja dat is mogelijk. Je kunt tijdens het afhandelen van je bestelling een ander verzendadres invullen. 


Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd is?

We vragen je een beschadiging aan je pakket of aan de inhoud, binnen 48 uur na ontvangst te melden via een e-mail naar klantenservice@dekofferzolder.nl of telefonisch op 06-28 20 20 07. Meer informatie kun je vinden onder Retourneren.

Versturen jullie ook naar het buitenland?

Vooralsnog versturen we alleen pakketten binnen Nederland, België., Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië.

Afhalen PostNL afhaalpunt of bezorgen

Kan ik mijn bestelling ook ophalen bij een PostNL afhaalpunt?

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling op een PostNL afhaallocatie te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces kun je bij de opmerkingen aangeven bij welk PostNL punt je het pakket wilt laten bezorgen. Zodra je bestelling in de door jou gekozen locatie is aangekomen ontvang je een bericht van PostNL. Na ontvangst van dit bericht heb je 2 weken de tijd om je bestelling af te halen. Mocht je je bestelling niet af kunnen halen in deze periode, dan zal deze automatisch teruggestuurd worden naar de Kofferzolder. 


Bezorgen jullie ook?

Artikelen die niet verzonden kunnen worden, kunnen eventueel bezorgd worden. Informeer naar de mogelijkheden en tarieven! 

Afhalen in Voorst

Kan ik de bestelling ook afhalen?

Het is ook mogelijk om je bestelling bij ons af te halen. Sommige artikelen zijn zelfs zo groot of zwaar dat we ze niet verzenden. Afhalen is dan de enige mogelijke optie tijdens het afrekenen in onze webwinkel. Ophalen kan, in overleg, in Voorst. Eventueel kunnen wij de bestelling ook bezorgen. Informeer hiervoor wel eerst naar de mogelijkheden en tarieven!




Herroepingsrecht/retourneren van artikelen

Wat houdt het herroepingsrecht in?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kun je het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij u daarvoor kosten in rekening brengen.

Wanneer verstrijkt de herroepingstermijn?

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel hebt ontvangen. Op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt.

Hoe maak ik gebruik van het herroepingsrecht?

Om gebruikt te maken van je herroepingsrecht verzoeken wij je om ons een e-mail, al dan niet met inbegrip van het modelformulier, te sturen via klantenservice@dekofferzolder.nl. Binnen uiterlijk 14 dagen na het sturen van de e-mail dien je de producten terug te sturen. Wij verzoeken je het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren.

Hoe werkt de terugbetaling bij een herroeping?

In geval van een herroeping ontvang je alle betalingen, inclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending.

Modelformulier voor herroeping

Download hier het modelformulier voor herroeping. Dit formulier kun je invullen en terugzenden als je de overeenkomst wilt herroepen.



Eigenschappen artikelen

Natuurlijke werking hout

Veel van onze meubels en woonaccessoires zijn van hout. Hout is een natuurproduct en werkt altijd. Dit betekent dat, bijvoorbeeld onder invloed van wisselende temperaturen en vochtgehaltes (verwarming, vocht e.d.), kiertjes en scheurtjes kunnen ontstaan. De Kofferzolder is niet aansprakelijk voor de natuurlijke werking van hout. U kunt het werken van hout minimaliseren door de meubels niet te dicht bij een verwarming te plaatsen en bij droge lucht waterreservoirs aan uw verwarming te hangen. Ook vochtige ruimtes (bijvoorbeeld in oudere huizen die niet geïsoleerd zijn of bij lekkage) kunnen ook werking van hout veroorzaken. Controleer dit alvorens de meubelen te plaatsen.


Is het product behandeld tegen houtworm e.d.?

Wij controleren de oude en brocante meubelen en woonaccessoires zoveel mogelijk bij inkoop op houtworm, boktor en aanverwanten. Waar mogelijk behandelen we ze met een houtwormwerend middel, wat we dan ook vermelden bij het artikel. Echter kunnen wij geen garantie geven dat al onze meubelen en woonaccessoires 100% houtwormvrij zijn. Het is daarom goed om het artikel zelf regelmatig op houtworm, boktor en aanverwanten te controleren en zo nodig zelf te behandelen. Bij onder andere bouwmarkten zijn producten te koop om houten meubels en woonaccessoires eenvoudig en effectief hiertegen te behandelen.




Wettelijke garantie

Wat houdt de wettelijke garantie in?

Wij staan er voor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst, de in ons aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de koopovereenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften. Indien dit niet het geval is, neem dan contact met ons op.




Klachten

Heb je een klacht?

Wij doen onze uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over een product, de wijze van betaling of de levering. Laat het ons dan weten door een e-mail te sturen naar klantenservice@dekofferzolder.nl. Vermeld daarin je persoonsgegevens, de aard van je klacht en eventueel je bestelnummer en de datum van je bestelling. Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een reactie van ons. Uiteraard zullen wij ons best doen om je klacht naar tevredenheid op te lossen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.